Dayana Redha Jika Saya Berkahwin Dengan Ashraf Muslim – Sakinah

Lazada Malaysia

kekasih ashraf muslim

Wanita yang mahu dikenali dengan nama Sakinah itu berkata yang dia sudah pun bertemu dengan Dayana sebelum ini. Kata Sakinah:-

Saya kenal dia (Ashraf Muslim) sebelum mereka berkahwin lagi. Dayana pun sudah mengenali saya dan kami sudah berjumpa bercakap mengenai hal ini. Cuma dia pesan, kalau boleh elakkan perkahwinan. Bagaimanapun, jika ia berlaku, dia redha.

sakinahSakinah yang berusia 28 tahun menyerahkan segala keputusan kepada Ashraf Muslim sama ada mahu memperisterikannya atau tidak. Kata Sakinah lagi:-

Lazada Malaysia

Saya sudah melakukan solat Istiqarah dan Allah sudah memberikan petunjuk. Bagaimanapun perkara ini terlalu peribadi untuk dikongsi. Lagipun saya harus menjaga hati banyak pihak, bukan saya keluarga saya, tetapi juga keluarga Ashraf dan isterinya.

Sejujurnya, saya terkejut dan sedih apabila perkara ini diketahui umum serta kecoh di Internet. Kalau diikutkan, saya tidak boleh beri apa-apa komen sebab yang lebih layak bercakap mengenai hal ini ialah Ashraf.

Difahamkan, mereka berdua saling mengenali pada sebuah program televisyen beberapa tahun lalu dan mula rapat selepas bertukar nombor telefon. Ketika itu Ashraf baru berjinak-jinak mempelajari ilmu perubatan Islam dan masih bujang. Kepada Dayana, tabahlah atas dugaan ini. Semoga keputusan yang bakal diambil oleh suami anda adalah yang terbaik buat semua.

Author Description

7 Responses to “Dayana Redha Jika Saya Berkahwin Dengan Ashraf Muslim – Sakinah”

  1. 18/07/2013

    hamba Allah Reply

    xde perempuan yg rela bermadu…..hati sakit n makan ati……hanya Allah yang tahu seksanya jiwa raga apabila suami curang….

  2. 19/07/2013

    jerkycold Reply

    babi la kau sakinah.. pndai2 ko buat citer kan,… pape smoga ko ngan ashraff lebih merana dr dayana

  3. 20/07/2013

    Wali Allah Reply

    nabi kahwin empat . lelaki kena kahwin empat la . perempuan kena faham kalau korang makan hati terserah la . tiada istilah CURANG disini . takan nabi pun korang nak kata CURANG .. bodohlah perempuan zaman sekarang .korang kena faham nafsu LELAKI macam mana bukan macam korang faham jangan jadi bodoh dan bangang faham ye kaum hawa .

    • 22/07/2013

      wawa Reply

      ini la komen yang paling x matang dan sekadar mengikut kata2 emosi semata mata.kesian kamu.

  4. 20/07/2013

    cool jer Reply

    alaaa kalo ye pon xsbr2 sgt nk kawin tu nape.. pastu nikah kat siam plak..

  5. 22/07/2013

    wawa Reply

    wali Allah,kamu x sesuai guna nama tu dgn kejian mcm tu kepada kaum hawa.kata2 berlandaskan fakta mmg sedap didengar.kalau kamu kaitkan semata mata keranan nafsu kamu tak layak jadikan nabi sebagai contoh utk berpoligami.nabi berkahwin pun bukan semata mata kerana nafsu.sebelum nak nasihat orang dalami dulu ilmu agama dan jangan nak maki orang tak tentu pasal.sebenarnya yang bodoh dan bangang bukan kaum hawa,tapi kamu sendiri yang cuba menjatuhkan maruah lelaki dengan nasihat yang seolah olah mementingkan diri sendiri tu.kami kaum hawa x la sejahil kamu.maaf kerana berkasar dengan kamu wahai si otak cangkul.

  6. 23/07/2013

    Jiwa Tenang Reply

    Kamu semua kalau bab ni memang hebat.Macamlah hidup ini selama lama nya.Si kaum hawa dengan penuh jiwa meluahkan perasaan seakan akan dia yang dimadukan.Si kaum adam meluap luap mempetahankan mengenai berpoligami.
    Saya dah berpoligami dan Alhamdulillah hidup saya dengan isteri2 dan anak2 dirahmati Allah.Insha Allah isteri pertama saya akan dapat payung Emas yang dijanjikan oleh Allah S.W.T..Isteri kedua saya insha Allah pun ahli syurga,amin.
    Kamu org bising2 hal ehwal kehidupan dan rumahtangga org lain Apakahal.Jagalah hal peribadi diri sendiri yang belum tentu lagi bagaimana coraknya kan?.Si kaum hawa bersedialah menerima cobaan yang tiada kaum adam yang dijanjikan iaitu “Payung Emas”.Ta’at lah kepada Allah dan suami yang beriman,insha Allah ke Syurgalah tempatmu.
    Wahai si kaum adam,kita ni adalah pemimpin dan pelindung kepada kaum hawa.Jangan risau orang berpoligami adalah orang terpilih saja.Jarang2 kata P. Ramli..Kalau kau yang terpilih terima lah dan bersedialah meneri cobaan yang murni ini.Bukan mudah difikir mudah tapi fadhilatnya amatlah tinggi dan kau lah extra-ordinary dari kaum adam yang lain.

    INGATLAH KITA HANYA MELAKONKAN KEHIDUPAN YANG TELAH DITULIS DAN DITENTUKAN OLEH ALLAH SWT SAMPAI AJAL KITA TIBA.

    ALLAH LEBIH MULIAKAN HAMBANYA MENGUNAKAN AKAL….AMIN..

Leave a Reply

Your email address will not be published.